פותח סתימות ביוב

פותח סתימות ביוב מקצועי יבצע עבודה יסודית ועמוקה באופן כזה שאף אחד אחר לא יכול לעשות

סתימות בביוב הן אולי התקלות השכיחות ביותר שיש בעולם האינסטלציה. כמעט ואין אדם מבוגר שלא מצא את עצמו כמה פעמים בחיים לפחות מתמודד עם מערכת הצינורות עליה מושתת הבית בו הוא חי. פתיחת צינור ביוב היא פעולה שכיחה בין היתר משום שהביוב שלנו לא מנקז רק מים. במידה רבה המערכת מתוכננת באופן כזה שזו גוררת אחריה סתימות באופן כמעט אוטומטי.

לכן, באמת עולה לא פעם השאלה, מדוע יש לפנות לאיש מקצוע, פותח סתימות ביוב מקצועי? הרי כאמור פתיחת צינור ביוב זו פעולה שכיחה כל כך? כדי לענות על כך אני, אבי אינסטלציה, הכנתי רשימה חלקית של הסיבות בגינן אני רואה את החשיבות הגדולה כל כך שקיימת בהזמנה של פותח סתימות ביוב. אני אסביר לאורך המאמר מה הפעולות אותן פותח סתימות ביוב יכול לעשות ומה הדברים שאתם יכולים לעשות במו ידייכם.

אם אתם מעוניינים לשמוע על כך עוד, אני, אבי אינסטלציה מזמין אתכם לשמוע על כך.

פתיחת סתימות היא פעולה שמשתנה בהתאם לסיטואציה

'פתיחת סתימות' זה מושג רחב. פתיחת סתימות יכולה להיות מגוון רחב מאוד של פעולות, החל מפתיחת סתימות ביוב מתחת לכיור וכלה בתהליך של פתיחת סתימות ביוב ברחוב הראשי. משום שכך הדברים נראים, משום שאנחנו מדברים על מערכת מורכבת שמתחילה בכיור בבית ומסתיימת באגן הניקוז של מערכת הביוב העירוני, קיימים כמובן מקרים בהם הזמנה של פותח סתימות ביוב היא מובנת מאליה לעומת מקרים אחרים אז הזמנה של פותח סתימות ביוב נדמית אולי 'הגזמה' ומשהו שלא שווה 'להוציא עליו את הכסף'.

אבל, האמת היא שהעבודה של איש מקצוע, פותח סתימות ביוב מקצועי, היא ככל הנראה העבודה הטובה ביותר שאתם יכולים לקבל ויותר מכך, גם בבתים פרטיים לא תמיד מזמינים איינסטלטור עבור פתיחת סתימות ביוב פשוטות וקלות. הרבה פעמים, דווקא בעבודה שמוגדרת בתור 'פותח סתימות ביוב רגיל' אנחנו מגלים בדיעבד שמדובר על עבודה מורכבת בהרבה ממה ששיערנו בגלל סיבות מגוונות שעלולות להוביל לסתימה של מערכת הצינורות.

אלו סוגים שונים של סתימות קיימים?

פותח סתימות מקצועי הוא מי שיש לקרוא לו במידה ואחד הגורמים הבאים הוביל כמובן לסתימה:

  1. סתימה עלולה להיווצר כתוצאה מהצטברות של שומנים לאורך צינור הניקוז: הרבה פעמים המקור לסתימה הוא מידה של שומן המצטבר לאורך הצינורות היורדים ממקור המים. אם תחשבו רגע על מערכת הביוב של כל אחד ואחת מאיתנו, תבינו כי מדובר על מערכת של צינורות המתחילים בתור צינורות קטנים וממשיכים ומתחברים לצינורות גדולים יותר ויותר המרכזים כמות גדולה יותר של מים ושל לכלוך בכל פעם. כאשר אנחנו זורקים חלקי מזון בנוסף למים שיורדים באופן טבעי בתוך מערכת הניקוז שלנו אנחנו מובילים לכך שחלקים של שומן פשוט יצטברו לאורך הצנרת מה שכמובן יוביל לסתימה של הצינורות הללו בדיוק. פעמים רבות פותח סתימות ביוב ינסה לפתוח את הסתימה השומנית בידיים או בעזרת 'נחש' , מין כלי מיוחד המשמש לא פעם את אותו פותח סתימות ביוב, אם התהליך הידני לא עובד, זה הרגע בו עוברים לשלב השני הכולל בין היתר שימוש בחומרים כימיים שממיסים את השומן לאורך הצינור ומאפשרים זרימה מחודשת של מים לאורך המערכת.
  2. סתימות עלולות להיגרם כתוצאה מעצמים זרים שהגיעו בטעות אל תעלות הניקוז: זה יכול להיות נייר טואלט שירד במורד הזרם וזה יכול להיות שורש של עץ ש- 'זחל' אל עבר תעלות הניקוז. כמובן שגם במקרה הזה, קיימים מקרים קלים בהם לא תמיד פותח תסימות ביוב יתערב ולעיתים, דווקא פותח סתימות ביוב יהיה מי שיהיו לו הכלים האפקטיביים להתגבר על הבעיה ולפתוח את הנקודה בה המערכת נסתמה. הנקודה אליה אולי כדאי לשים לב במקרה הזה הוא להבחין באופן ברור בין מקרים קלים, אותם אתם יכולים לבחון בעצמכם, על ידי פתיחה פשוטה של הנקודות בהן מערכת הביוב נגישה, בין אם מדובר על הפקק של מערכת הביוב בחדר האמבטיה ובין אם מדובר על ה- 'סיפון' שממוקם מתחת לכיור במטבח. אם אתם רואים כי פעולה פשוטה שלכם של ניקוי האיזור עובדת, אז ככל הנראה אתם לא צריכים את העזרה של פותח סתימות ביוב בעל ניסיון. אבל, אם אתם רואים שקיימת בעיה בכל זאת, זה הזמן לקרוא לאותו פותח סתימות ביוב שיאפשר לכם ליהנות מניקוי מלא ושחרור הנקודות שנסתמו לאורך תעלות הביוב.

אל תמתינו לרגע האחרון, הזמינו פותח סתימות בזמן

אני, אבי אינסטלציה, רואה לקוחות רבים המעדיפים להמתין ולא לקרוא לאיש מקצוע בזמן. פותח סתימות באמת הוא לא מי שיש לקרוא לו עבור כל דבר, אבל, להתעלם מהבעיה תוביל מטבע הדברים לכך שתמצאו את עצמכם קוראים לאיש מקצוע, אינסטלטור מקצועי, ברגע האחרון. אם אתם רואים סימנים שמעלים בכם חשד, גורמים לכם לתהות על המצב של מערכת הניקוז שלכם, זה הזמן לפנות למי שיכול לטפל בזה, פותח סתימות מקצועי.

אל תשכחו כי אין דבר כזה סימן שמופיע סתם. מערכת הביוב צריכה לעבוד כמו שצריך מההתחלה ועד הסוף, במידה ואתם מפקפקים בכך, סימן שיש כאן מה שכדאי ורצוי לבדוק אותו. בין אם מדובר על ריח רע או סימנים של רטיבות, זה הזמן לברר מה קרה.

דילוג לתוכן