כל מה שאתה צריך לדעת על צילום קווי ביוב

כולנו יודעים שכאשר יש לנו סתימה או נזילה, אנחנו מיד צריכים להזמין את האינסטלטור שלנו שיבדוק ויטפל בבעיה. אך מה קורה כאשר ישנה סתימה אשר מסרבת להיפתח, סתימה שחוזרת שוב ושוב? מה קורה כאשר פעם אחר פעם מגיע איש מקצוע לתקן את אותה הבעיה שאינה מרפה ממערכת האינסטלציה שלנו? במקרים בהם ישנה בעיה אשר חוזרת על עצמה שוב ושוב יש צורך בבירור מעמיק ומורכב יותר. תחילה יש צורך באיתור הבעיה. הדרך לאתר את מקור הבעיה הינה על ידי צילום של קו הביוב. חברת אבי אינסטלציה ממליצה ללקוחות אשר סובלים מבעיה זהה פעם אחר פעם כמו סתימה שחוזרת על עצמה לדוגמה, לבצע צילום קווי ביוב בכדי לאתר את הסיבה לכך ולפתור את הבעיה מהשורש. חברת אבי אינסטלציה מאתרת סתימות ונזילות על ידי צילום קווי ביוב ופתיחת הסתימה.

צילום קווי ביוב אבי אינסטלציה אינסטלטור

צילום קווי ביוב – בשביל מה צריך את זה?

קיימות כמה סיבות המצריכות צילום קווי ביוב, נמנה את חלקן במאמר זה. אחת הסיבות העיקריות כפי שכבר צוין הינה סתימה אשר חוזרת על עצמה פעם אחר פעם. על ידי צילום ביוב, ניתן לבדוק מה הנזק של הצנרת ומהו הטיפול ההולם ביותר עבור אותו נזק. איתור הנזק על ידי מצלמת ביוב חוסך זמן רב ושבירת רצפות וקירות שלא לצורך. סיבה נוספת המצריכה צילום של קווי ביוב, הינה בדיקת הצנרת ומערכת האינסטלציה של בית טרם רוכשים אותו. בין אם אתה קבלן או אדם פרטי אשר מעוניין לרכוש נכס, חשוב להתיייחס למצב בו הצנרת ומערכת האינסטלציה של הבית נמצאות על מנת לדעת האם יש צורך בהחלפת צנרת ביוב או לא, זאת עושים על ידי צילום הביוב. מעבר לצילום של מערכת ביוב ביתית, ניתן גם לבצע צילום של כל התשתית של בניין שלם. בשנים האחרונות אף יצא חוק הדורש מקבלנים להציג צילום של קווי הביוב של הנכסים אותם הם משווקים.

באילו עוד מצבים מומלץ לעשות שימוש בשירות צילום ביוב על ידי מצלמת ביוב?

שימוש נוסף וחשוב לא פחות שנעשה על ישי אנשי מקצוע בתחום שירותי ביובית בציוד כמו מצלמת ביוב עבור צילום קווי ביוב הוא במטרה לאתר שוחות ביוב אשר הוסתרו על ידי גורמים חיצוניים במהלך השנים. בין היתר ניתן למצוא מעל השוחות: דשא סינטטי, שטיחים לגינה למיניהם, בריכות נוי וכדומה. הסתרת שוחה איננה בטיחותית כמובן ולא מומלצת כלל וכלל על ידי אינסטלטורים, אך מכיוון שלא כולם יודעים זאת, אנשים רבים מניחים על שוחות ביוב ציוד כבד שעלול לסכן את מי שעובר או עומד שם. במטרה למנוע מפגעים בטיחותיים, חשוב לבצע איתור של שוחות כאלו, אשר הוסתרו במהלך השנים. כמו כן איתור שוחה יכול להועיל בפתיחת סתימות – זאת כאשר הסתימה ממוקמת במיקום רחוק מהשוחה הגלויה ויש צורך בבדיקת האזור לאיתור שוחות אשר קרובות יותר לאזור הסתימה.

כיצד מתבצע צילום ביוב?

צילום קווי ביוב מתבצע על ידי מצלמה דיגיטלית המופעלת מרחוק על ידי איש מקצוע אשר יכול לראות במדויק את מיקומה ביחס לשטח ולתעלת הביוב. המצלמה נשלטת ברמות שונות ובהתאם לאיכותה וקדמותה הטכנולוגית. צילום ביוב על ידי מצלמות מהדור החדש ביותר מאפשר לאדם אשר שולט במצלמה להניע אותה ימינה או שמאלה, למעלה או למטה ואף לסובב אותה 360 מעלות, כך שתסרוק את כל הצינור או התעלה. בנוסף ישנה יכולת לבצע זום אין (zoom in) כאשר מעוניינים לבחון משהו מקרוב יותר. אפשרויות ההגדלה וביצועי תקריב שונות ממצלמת ביוב אחת לאחרת. בנוסף למצלמה זו, ישנן מצלמות ביוב אף לביובים גדולים יותר שהן חודרות אל בורות הביוב ומגיעות למרחק גדול מאוד בתעלת הביוב. ובנוסף לכך מספקות מידע ונתונים רבים מהשטח.

צילום מערכת ביוב ביתית

פעמים רבות יש צורך בצילום מערכת ביוב ביתית. לרוב זה קורה כאשר ישנה תקלה שחוזרת על עצמה ואינה מאפשרת שיגרת חיים נוחה כמו סתימה או נזילה שאינן מרפות או בעיות אחרות אשר מובילות לריח רע שעולה לבית מהביוב. כאשר הבעיה אינה נפתרת על ידי הטיפול הרגיל יש צורך בבדיקה מקיפה ומעמיקה יותר. על ידי צילומה של מערכת ביוב ביתית ניתן להבין בדיוק מה הבעיה ולאתר את מיקומה המדויק. באמצעות צילום קווי ביוב של הבית ניתן לפתור בעיה מאוד מורכבת ללא גרימת נזק מיותר לרצפות או קירות בהם עוברים צינורות מערכת האינסטלציה הביתית.

אם כן, לא אחת יש צורך בביצוע של צילום קווי ביוב, בין אם זה במטרה לאתר בעיה חוזרת, בין אם זה במטרה לבדוק מערכת אינסטלציה של בית אותו בכוונתכם לרכוש ובין אם אתם קבלנים שזקוקים להגיש צילום קווי ביוב של הפרויקט בנייה שלכם, מוטב כי תבצעו את הצילום על ידי מקצוענים בתחום. חברת אבי אינסטלציה מספקת שירותי צילום קווי ביוב – קווים ביתיים, ציבוריים ולכל מטרה. חברת אבי אינסטלציה עושה שימוש במצלמות ביוב המתקדמות ביותר אשר מספקות נתונים בזמן אמת ישירות אל המפעיל שלהן.

שאלות ותשובות - צילום קווי ביוב

הדרך היחידה כיום לברר את מצב האינסטלציה בבית אשר אתם מתכננים לרכוש הינה על ידי צילום קווי ביוב ומערכת האינסטלציה. על ידי צילום קווי ביוב, ניתן לאתר בעיות מהותיות כמו צנרת ישנה וחלודה, הצטברויות פסולת כבדות אשר עלולות לגרום לסתימה ואף מפגעים בטיחותיים שישנם בתוך הצנרת.

מצלמות הביוב אשר נמצאות בשימוש של אנשי מקצוע מתחום האינסטלציה שונות זו מזו. במצלמות החדישות והמפותחות ביותר, ניתן לבצע כמעט כל פעולה שעולה בדעתכם. כאשר המצלמה נכנסת אל תעלת הביוב היא יכולה לנוע קדימה, אחורה, למעלה ולמטה, ישנן מצלמות שיכולות להסתובב גם ב360 מעלות ולבחון את כל השטח סביבן. כאשר נמצא משהו המעלה חשדות להימצאות בעיה במערכת האינסטלציה ניתן לבצע תקריב ולבחון מקרוב את המוקד של הבעיה. כמובן שרק איש מקצוע יוכל לפענח את מה שרואים במצלמה, ויוכל גם לאתר בלאי במקרה הצורך.

פעמים רבות, בעלי דירות תחתונות בבניין משותף אשר מכיל הרבה דירות ודיירים, סובלים מבעיות אינסטלציה שונות ומגוונות. אחת הדרכים היעילות ביותר לפתור את הבעיות האלו, הינה על ידי ביצוע צילום תת קרקעי של מערכת האינסטלציה ואיתור הבעיות אשר גורמות לכך. לאחר שמתבצע הצילום, ניתן לראות מה הבעיה המרכזית, לפתור אותה ולהימנע ממנה שוב בעתיד על ידי הסברה והדרכת הדיירים בבניין.

צילום קווי ביוב מתבצע אך ורק על ידי אינסטלטורים מנוסים ומיומנים. מצלמות הביוב אינן מצלמות רגילות ומעבר ליכולת ההפעלה שלהן, יש צורך בהבנה של מה שרואים וידע בפיענוח התוצאות, וזאת, אך ורק אינסטלטור המתמחה בצילום קווי ביוב יכול לעשות.

צילום קווי ביוב מתבצע אך ורק על ידי אינסטלטורים מנוסים ומיומנים. מצלמות הביוב אינן מצלמות רגילות ומעבר ליכולת ההפעלה שלהן, יש צורך בהבנה של מה שרואים וידע בפיענוח התוצאות, וזאת, אך ורק אינסטלטור המתמחה בצילום קווי ביוב יכול לעשות.

דילוג לתוכן