פתיחת סתימות מורכבות אבי אינסטלציה אינסטלטור ברמת גן

המדריך המקיף: פתיחת סתימות מורכבות

ברוב המקרים הסתימות במערכת הביוב בבית יופיעו ברגע הכי לא מתאים, ומכאן אתם תהיו חייבים לטפל בסתימה על מנת להמשיך בשגרת היום הרגילה שלכם. לעיתים הסתימות יכולות להיגרם באשמתכם, ובחלק מהמקרים לא תהיה לכם כל יד בדבר – ואתם תצטרכו לקבל את הסתימה כעובדה מוגמרת. כמובן שאם מדובר על סתימה פשוטה, ברוב המקרים מספיקה לכם רק פומפה על מנת לשחרר אותה.

אך מה קורה כאשר ישנו צורך לבצע פתיחת סתימות מורכבות? כאלה שפומפה לא תעזור בשום מצב. במקרה כזה, אתם תהיו חייבים לפנות לאינסטלטור על מנת לקבל את השירות המקצועי ביותר. אך רק לפני שאתם עושים זאת, כדאי לכם לקרוא את המדריך הבא. המדריך יסביר לכם בדיוק כיצד אתם צריכים לנהוג כאשר אתם מבחינים כי הסתימה הפשוטה הופכת להיות סתימה מורכבת.

מה זה בדיוק אומר סתימה מורכבת?

לפני שבכלל נתחיל לספר לכם איך תוכלו לבצע פתיחת סתימות מורכבות, אתם צריכים להבין מהי בכלל סתימה שכזאת. הרי לא כל סתימה שמופיעה בבית שלכם היא סתימה מורכבת, ואתם צריכים לדעת לזהות אותה מבעוד מועד – כך שתוכלו להזמין אינסטלטור בהקדם האפשרי.

באופן כללי ההגדרה של הסתימה הזאת היא מאוד פשוטה – מדובר על סתימה שלא ניתן לשחרר אותה באופן עצמאי. כלומר ניסיתם בעזרת הכלים שעומדים לרשותכם לשחרר את הסתימה, אך לדעבונכם היא נשארה בדיוק כמו שהייתה ללא כל שיפור. במצב כזה שבו אתם לא מצליחים לשחרר את הסתימה, ניתן להגיד כי מדובר על סתימה מורכבת ולא על סתימה רגילה. סתימות רגילות ברוב המקרים ניתן לשחרר אותן על ידי פומפה או כל דבר אחר שנמצא ברשותכם כמו פתיחת סתימות בשירותים.

הסיבות להיווצרות סתימות מורכבות

לפני שתעיקו אינסטלטור שיספק לכם שירות של פתיחת סתימות מורכבות, אתם צריכים להבין מהן הסיבות השכיחות ביותר להיווצרות סתימות מהסוג הזה. כך תוכלו למנוע מצב שבו הסתימה הנוכחית תשוחרר, אך בעוד מספר חודשים תצטרכו להתמודד עם סתימה מורכבת נוספת.

  • חומרים שומניים: מדובר על אחד מהגורמים השכיחים ביותר להיווצרות סתימות מורכבות. מדובר על חומרים שומניים אשר נשפכים למערכת הניקוז ונדבקים אליה. עם הזמן החומרים הללו יוצרים פקק שקשה מאוד לשחרר אותו.
  • שורשים בצנרת: במקרה שבו צומחת צמחייה בתוך מערכת הניקוז, יכולה להיווצר סתימה משמעותית שרק אינסטלטור יוכל לשחרר אותה. מדובר על סתימה פנימית שרק עם ציוד מתקדם ניתן להבחין בה וכמובן לטפל בה בהקדם.
  • הבדלי טמפרטורה: אומנם מזג האוויר הישראלי ברובו הוא יציב – ואין הבדל משמעותי בין הטמפרטורה בקיץ לטמפרטורה בחורף. אך במקרה שבו ישנם הבדלים משמעותיים של טמפרטורות הצנרת עשויה להתעקם ובכך ליצור סתימה שתצריך להחליף את הצנרת כולה.

פתיחת סתימות מורכבות – השיטות היעילות ביותר

האינסטלטור ברוב המקרים הוא זה שיחליט איזה מבין השיטות היא האידיאלית ביותר לפתיחת סתימות מורכבות מהסוגים האלה. אך ברוב המקרים לרשות האינסטלטור עומדות שתי אפשרויות שכיחות ביותר, שמבניהן הוא יצטרך לבחור את האפשרות היעילה ביותר:

  • האפשרות הראשונה של פתיחת סתימות מורכבות היא שימוש בלחץ של מים. הלחץ של המים מביא לכך שכל מה שחוסם את הזרימה בצנרת יסולק מהדרך. חשוב לציין כי הלחץ חייב להיות מספיק חזק על מנת להתגבר על חסמים משמועתיים.
  • הפתרון השני הוא בדיוק ההפך, לשאוב את כל מה שנמצא בתוך הביוב על מנת לשחרר את הסתימה. גם כאן מדובר על שאיבה בלחץ גבוהה מאוד, כזה שיכול לשחרר כמעט כל סוג של סתימה. כך שבתוך זמן קצר הביוב יוכל לזרום בצורה חופשית בצנרת.

פתיחת סתימות מורכבות – כמה זה אמור לעלות

לכל אינסלטור יש את העלויות שלו לפתיחת סתימות מורכבות, כך שקשה מאוד לתת אומדן מדויק לגבי העלות של פתיחת סתימה מורכבת. אך חשוב לציין כי לרוב העלות תהיה גבוהה יותר מהעלות של פתיחת סתימה רגילה, מכיוון שהאינסטלטור משתמש בציוד מתקדם על מנת לפתור את הבעיה.

באופן עקרוני אצל מרבית האינסטלטורים העלות של פתיחת סתימה מהסוג הזה אמורה לעלות בין 650-900 שקל. כמובן שאם האינסטלטור משתמש גם בביובית לפתיחת סתימות ביוב, העלות יכולה לחצות גם את רף ה-1000 שקל. חשוב מאוד שתבררו את העלויות מראש, כך שבזמן אמת אתם לא תקבלו שוק מהעלות שאותה מבקש האינסטלטור – אל תזמינו איש מצקוע מבלי שאתם יודעים בוודאות כמה אתם צריכים לשלם בסוף הטיפול.

דילוג לתוכן