כל הדרכים לביצוע איתור נזילות מים

לעתים קרובות קורה שמערכת אינסטלציה יכולה תקופה לא מבוטלת "להתנהג" כאילו היא תקינה ואין שום בעיה, אולם פעמים רבות הבעיה במערכת האינסטלציה היא סמויה מהעין ולוקח זמן עד אשר אנחנו נחשפים אליה. הזמן הזה בו אנחנו חושדים בבעיה ואיננו מבצעים שום בדיקה עלול לעלות לנו ביוקר ואף בכך שנצטרך להחליף את מערכת האינסטלציה כולה. תחום איתור נזילות מים בצנרת ביוב וקווי אינסטלציה ביתיים או ציבוריים מאפשר לאינסטלטור מקצועי לבדוק האם יש בעיה כלשהי או אין בעיה במערכת האינסטלציה, וזאת ללא גרימת נזק כמו שבירת קירות או הוצאת מרצפות. חברת אבי אינסטלציה מבצעת עבודות של איתור נזילות מים על ידי מיטב המומחים לתחום הנזילות. ברשותה של חברת אבי אינסטלציה, עומד המכשור המתקדם ביותר לאיתור נזילות מהיר ויעיל.

איתור נזילות מים אבי אינסטלציה אינסטלטור

מתי יש צורך בשירות של איתור נזילות מים?

לרוב, אנשים מזמינים אינסטלטור לבצע איתור נזילה בצנרת כאשר המצב כבר לא טוב ויש צורך בשירות חירום דחוף. אנשים מגלים כי יש להם נזילה, כאשר הקירות מתחילים להעלות עובש, כאשר יש מים על הרצפה ממקור בלתי ידוע או מסיבות אחרות. מעט מאוד אנשים מודעים לחשיבות של ביצוע בדיקת צנרת שגרתית פעם בכמה חודשים. בבדיקה כזו ניתן לבדוק את מצב הצנרת כולה בעזרת מצלמה מיוחדת אשר חודרת אל מערכת האינסטלציה ומשקפת לאינסטלטור מה קורה שם לטוב ולרע. אינסטלטור מאתר נזילות מים על ידי פיענוח צג המצלמה ועל ידי שליטה בתנועה שלה לאורך קו הביוב, כאשר במצלמות החדישות ביותר ישנה שליטה כמעט על כל תנועה של המצלמה. במידה ולאחר הבדיקה ישנו מצב של גילוי נזילות, ניתן לטפל בהן באופן מיידי ובאופן נקודתי ולמנוע הרבה לכלוך, נזק וזמן. איתור נזילות מים מומלץ לבצע גם במקרים בהם אתם מתכננים לרכוש בית או דירה ומעוניינים לבדוק את מצב הצנרת על ידי צילום. חברת אבי אינסטלציה מאתרת נזילות בכל סוגי מערכות האינסטלציה והביובים השונים.

מאתר נזילות מים

כאמור מאתר נזילות מים, מוכרח להיות איש מקצוע. כיום ישנם מספר סוגים של מאתר נזילות מים, כאשר השיטה הנפוצה ביותר הינה על ידי המצלמה התרמית שמאפשרת לראות את הטמפרטורה באזורים השונים בצנרת, על ידי פיענוח הטמפרטורה ניתן לדעת אם יש או אין נזילה והיכן היא ממוקמת במידה ואכן ישנה נזילה. הפעולה של איתור נזילות מים בעזרת המצלמה חייבת להיעשות על ידי איש מקצוע, לאדם מן השורה גם אם כן ידע להפעיל אותה לא יהיה שמץ של מושג כיצד לפענח את התמונות.

גילוי נזילות במערכות האינסטלציה השונות

לא תמיד הנזילה שיש בצנרת נראית לעין באופן מיידי , לעתים לוקח מספר ימים ואף שבועות כדי להבין כי ישנה נזילה בצנרת. על ידי שירות של איתור נזילות מים, ניתן לאתר כל נזילה גם כאשר היא רק בתחילת דרכה, כך נמנע נזק מצטבר למערכת האינסטלציה. יחד עם זאת אם יש חשד שישנה נזילה במקום כלשהו בבית, ניתן לנסות לאתר לגלות זאת לבד, בשביל המיקום המדויק הזמינו איש מקצוע שיטפל גם בבעיה לאחר שימצא את המיקום. גילוי נזילות בעצמאיות ניתן לבצע על ידי הנחת נייר טואלט על דפנות האסלה כאשר מדובר באיתור נזילה שירותים או על ידי הנחת נייר סופג תחת הכיור כאשר יש נזילה בכיור וכך לראות אם הניירות נרטבים או נשארים יבשים.

איתור נזילה בצנרת

נזילה בצנרת בניגוד לנזילה שנראית כלפי חוץ, גורשת אמצעים ומכשור מקצועי. כמעט ולא ניתן לאתר נזילה בצנרת ללא שימוש במצלמות ממוחשבות ומכשירי עזר. איתור נזילות מים שונה בכל אזור בצנרת ומערכת האינסטלציה בכלל, כאשר ישנם אזורים שקל יותר לאתרם, ומאידך, אזורים בצנרת שמאוד קשה להגיע אליהם. איתור נזילה בצנרת יכול להיעשות בצורה נקייה וללא כל לכלוך ונזק כאשר מבצעים זאת בצורה מקצועית עם מכשור מתקדם.

לסיכום

לסיכום נאמר כי, אם אתם חושדים כי יש לכם נזילה במערכת האינסטלציה, ואין זה משנה אם היא הנזילה גורמת לנזק מיידי או לא, חשוב מאוד להזמין שירותי איתור נזילות מים, כאשר יש ספק – אין ספק. על ידי איתור מוקדם של מיקומה המדויק של הנזילה, תמנעו נזק מצטבר הן לצינורות ולחלקים ורכיבים שישחקו במהלך הזמן במערכת האינסטלציה והן לקירות ולרצפות שאט אט נשחקים מהמים המחלחלים לכל מקום. בנוסף לכך, כאשר ישנה נזילה והיא כבר חמורה, לעתים ישנו צורך בשבירת קירות או רצפות בכדי להחליף צינורות גדולים אשר נגרם להם נזק רב ואין אפשרות לתקנם, ככל שתקדימו לגלות את הנזילה, הסיכוי למצב בו תצטרכו לבצע עבודות פולשניות לבית שלכם בכדי להגיע אל מערכת האינסטלציה יפחתו. חברת אבי אינסטלציה מבצעת עבודות של איתור ותיקון מערכות אינסטלציה לכל מטרה.

שאלות ותשובות - איתור נזילות מים

מומלץ לבצע בדיקה תקופתית מידי 12 חודשים לצורך איתור נזילות מים בזמן ותיקונים וכאשר מדובר במערכת אינסטלציה ישנה ומועדת לפורענות, מומלץ אף יותר מכך.

כמובן, כיום על די ציוד מתקדם, ניתן לבצע איתור נזילות מים ולהגיע כמעט לכל אזור במערכת האינסטלציה ולתהות על קנקנו ללא שבירת קירות או הוצאת מרצפות. המצלמות החדישות לאיתור נזילות יכולות לנוע מאות מטרים בתוך הצנרת, לצלם את הצנרת מבפנים, לנוע למעלה ולמטה, ימינה ושמאלה ואפילו יש לחלקן יכולת להתנועע ב -360 מעלות ובצע תקריב.

הסימן הבולט ביותר הוא כמובן מים שמגיעים ממקור לא ידוע. מים יכולים להתגלות, בארונות שמתחת לכיורים, על הריצפה בשירותים, ולעתים אפילו במקומות בבית המרוחקים מברז מים. עוד סימן אזהרה הינו עובש על הקירות שהולך ומחמיר. ברוב המקרים כאשר יש עובש על הקירות או על התקרה, ישנה נזילה שמקורה ככל הנראה הוא, פיצוץ באחד הצינורות או דליפת מים מגג שאינו אטום דיה. רצוי לפנות לאינסטלטור לאיתור נזילות מים במיידי על מנת שהמצב לא יחמיר.

במידה וישנה נזילה אשר נובעת מפיצוץ באחד הצינורות, חשוב לפנות לאיתור נזילות מים על מנת לדעת איזה צינור זה. אם מדובר בצינור משני ניתן להחליף אותו נקודתית או אפילו לתקן במקרים מסוימים, אך כאשר מדובר בנזילה משמעותית הנובעת מאחד הצינורות הראשיים במערכת האינסטלציה, פעמים רבות יהיה צורך בהחלפת מספר חלקים בצנרת ולאו דווקא רק את הצינור הבעייתי.

בעת רכישת דירה מומלץ להזמין שירותי אינסטלטור מקצועיים לבדיקת הצנרת ואיתור נזילות מים. אם אינכם רוצים ליפול בעסקת הבית עם צנרת ישנה ובמצב גרוע, אל תהססו ועירכו את הבדיקה המומלצת של האינסטלטורים. במידה וישנו חשד למערכת אינסטלציה מוזנחת וישנה, יהיה ניתן להחדיר מצלמת ביוב כדי לבדוק ולאתר בעיות שונות כמו סתימות, נזילות או כל תופעה אחרת אשר כדאי לשים אליה לב, טרם סוגרים את העסקה.

דילוג לתוכן