איתור נזילות במצלמה טרמית – כאשר רוצים ללכת על בטוח

אחת הבעיות הנפוצות ביותר במערכות אינסטלציה הינה, בעיית הנזילות. נזילות יכולות להיגרם משלל סיבות שונות כגון: דליפה מגג הבית אל פנים הבית, שחיקה של צינור או סתימה אשר גורמת לביוב לעלות על גדותיו ובעקבות כך עלול להיווצר מצב של לחץ מים גבוה שעלול להוביל לפיצוץ באחד הצינורות ובסופו של דבר לנזילה. הנזק שנזילות גורמות למערכת האינסטלציה ולבית הוא עצום. בשנים האחרונות התפתחו אמצעים טכנולוגים חדשים אשר מאפשרים לאנשי מקצוע מתחום האינסטלציה לאתר נזילות במהירות, ביסודיות, בדיוק רב וללא גרימת נזק ולכלוך. כיום חברות רבות כולל חברת אבי אינסטלציה, מבצעות איתור נזילות במצלמה טרמית. איתור נזילות במצלמה טרמית זו הטכנולוגיה המתקדמת ביותר הקיימת כיום לאיתור נזילות. על ידי שימוש בטכנולוגיה הזאת ניתן למנוע חדירה אגרסיבית למערכות הביוב ואפשר לבצע תיקון נקודתי של הבעיה. חברת אבי אינסטלציה נותנת שירות של איתור נזילות בדרכים שונות ומחזיקה בציוד המתקדם ביותר לביצוע איתור ממוקד על ידי מצלמה טרמית.

איתור נזילות במצלמה טרמית אבי אינסטלציה אינסטלטור

כיצד מתבצע איתור נזילות במצלמה טרמית?

תחום המצלמות הטרמיות לאיתור נזילות מאוד גדול, וכיום ישנן מצלמות טרמיות רבות ומפותחות יותר או פחות. חברת אבי אינסטלציה מקפידה לעבוד עם מצלמות טרמיות מתקדמות בעלות פונקציות מרובות. המצלמה הטרמית יכולה לראות מה מתחולל מתחת לפני השטח,  יחד עם זאת, רק אנשי מקצוע יוכלו לפענח את מה שהמצלמה מראה על הצג. איתור נזילות במצלמה טרמית, אינו מצריך כלל פתיחת הצנרת או הביוב. המצלמה למעשה מסוגלת לאתר אזורים בצנרת שהטמפרטורה בהם אינה סבירה, בין אם כלפי מעלה ובין אם כלפי מטה. בעת איתור של אזור חם או קר יתר על המידה, המצלמה משדרת אותות של אינפרה אדום, מאתר נזילות מנוסה ומיומן יכול להבין מתמונה של צילום תרמי מה הבעיה ומה מיקומה המדויק במערכת האינסטלציה. כיום צילום תרמי לאיתור נזילות נחשב לדרך היעילה ביותר לאיתור נזילות.

מתי יש צורך בשירות של מאתר נזילות מקצועי?

אם יש לכם חשד, ולו הקטן ביותר להימצאותה של נזילה, מומלץ מאוד להזמין שירות של מאתר נזילות. כמובן שאם יש לכם את הידע והמיומנות לאתר את הנזילה בעצמכם עשו זאת במהרה, כי כאשר מדובר בנזילה, ככל שזמן הטיפול בבעיה מרגע היווצרותה ארוך יותר כך הנזק רב יותר, יקר יותר ולעתים דורש החלפה של צנרת שלמה. אם חשבון המים נראה לכם מוגזם, כנראה שיש נזילה באחד הצינורות, איש מקצוע יוכל בקלות לבצע איתור נזילות במצלמה טרמית ולפתור את הבעיה בפרק זמן קצר ובמיקוד.

צילום תרמי – הדרך היעילה לאיתור בעיות בצנרת

לא תמיד יציע לכם אינסטלטור מקצועי לבצע צילום תרמי, לעתים ניתן לאתר את הבעיה גם ללא הציוד הממוחשב, יחד עם זאת, כאשר הבעיה סמויה ואינה גלויה לעין, הדרך היעילה  ביותר לברר מהי, הינה, על ידי שימוש במצלמה טרמית. איתור נזילות מים במצלמה טרמית עד היום, הינה השיטה המתקדמת בתחום של איתור נזילות – המצלמה הטרמית משדרת על הצג שלה אותות של אינפרה אדום וכך ניתן לאבחן את הטמפרטורה בכל מקום בצנרת. על ידי ניתוח התוצאות ניתן לגלות את המיקום המדויק של הנזילה.

צילום תרמי לאיתור נזילות – מה רואים בו?

כאשר משתמשים במצלמה טרמית, מתקבלת תמונת מצב לאזורים שונים במערכת האינסטלציה. צילום תרמי לאיתור נזילות, הוא למעשה צילום של הטמפרטורה באזורים השונים בצנרת, על ידי פיענוח הצבעים, ניתן דעת מהי הטמפרטורה בכל מקום לאורך קווי הביוב. לצבעים ישנם משמעיות שונות ופיענוח ניתן לבצע אך ורק על ידי איש מקצוע שעוסק בתחום של איתור נזילות במצלמה טרמית.

לסיכום

אף על פי שנדמה כי נזילה זה דבר שפשוט מאוד לאתר, הדבר איננו כך כלל. על מנת לאתר נזילה כראוי וללא גרימת נזק לכל מערכת האינסטלציה, אתם זקוקים לאיש מקצוע מהימן אשר עוסק בתחום של איתור נזילות במצלמה טרמית ויש לו את כל הציוד והמיומנויות הנדרשות לכך. חברת אבי אינסטלציה מבצעת עבודות של איתור נזילות בעזרת הציוד המתקדם ביותר ועבור מטרות שונות – בין אם יש נזילה, סתימה או שאתם מעוניינים לבדוק טיבה של מערכת אינסטלציה של בית אליו אתם נכנסים.   

שאלות ותשובות - איתור נזילות במצלמה טרמית

איתור של נזילה ללא הציוד הנדרש שקיים היום, הוא כמובן אפשרי עבור אנשי מקצוע מיומנים ובעלי ניסיון רב שנים, יחד עם זאת, אין סיבה לעשות זאת ללא מצלמה טרמית. איתור נזילות במצלמה טרמית לעתים חוסך שעות רבות של עבודה, כלומר, בפרק הזמן של איתור הנזילה ניתן גם לבצע כבר את התיקון או לפחות להתחיל תהליך של תיקון או החלפת הצנרת במידת הצורך.

מצלמה טרמית איננה ציוד שמומלץ לרכוש באופן פרטי, שכן מחירה יקר מאוד ואם אינכם עוסקים בתחום האינסטלציה, סביר להניח כי תשמש מאוד מעט במהלך חייכם אם בכלל. במידה ואתם זקוקים למצלמה טרמית לאיתור נזילות, פנו לאינסטלטור.

השימוש במצלמה טרמית, נועד לעוד דברים מלבד איתור של נזילה, למעשה על ידי מצלמה טרמית אפשר לאתר אזורים בצנרת המועדים לפורענות. השימוש הנפוץ ביותר הוא לאתר נזילה סמויה במערכת האינסטלציה. השימוש בצילום הטרמי מונע כניסה ישירה אל מערכת הביוב ומונע נזק של שבירת קירות או מרצפות.

נזילה היא נזילה, כאשר המים נוזלים מחורים שאינם אמורים להיות בדרכם – זו נזילה. בין אם היא מתרחשת מהצינורות ובין אם הגג אינו אטום וישנה חדירת מים מהגג – זו עדיין נזילה וניתנת לאיתור נזילות במצלמה טרמית, אולם השימוש הראשי הוא עבור נזילות שנגרמו מפיצוץ צינור או לחץ מים גבוה באזורים מסוימים   בצנרת.

במידה ויש לכם נזילה גלויה שניתן בקלות לזהות את המיקום המדויק שלה, אין צורך להשתמש בעזרים נלווים כמו מצלמה טרמית. איתור נזילות במצלמה טרמית מיועד לאנשי מקצוע כאשר אינם מזהים את מוקד הנזילה בקלות. לרוב תתקלו בנזילה גלויה כאשר היא תהיה נזילה שתגרום לרטיבות בתוך הארונות שמתחת לכיור המקלחת או כיור המטבח, או כאשר תשמעו מים אשר נוזלים מהאסלה דקות רבות אחרי שכבר התמלאה הניאגרה במים חדשים. במקרים מעין אלו תוכלו בהחלט לאתר את הנזילה ללא ציוד עזר ואפילו בעצמכם, כמובן שלשם תיקונה תזדקקו לאנשי מקצוע.

המצלמות הטרמיות כמו שאר סוגי המצלמות בעולם, אינן מפסיקות להתפתח, מידי תקופה יוצאת לשוק מצלמה חדשה שמחדשת ומשכללת פונקציות קיימות או מספקת פונקציונאליות נוספת. יחד עם זאת רוב המצלמות הטרמיות הקיימות היום, נותנות מענה בהחלט מתקבל על הדעת לאיתור נזילה יעיל.

דילוג לתוכן