איתור נזילה בשירותים – כל המידע במקום אחד

אחת הנזילות הכי פחות מורגשות הינה נזילה בשירותים, לעתים לוקח לדיירי הבית לפנות לאינסטלטור רק אחרי כמה חודשים של קבלת חשבונות מים מוגזמים בלי סיבה נגלית לעין. זה נכון, נזילה בשירותים איננה נראית, ואפילו שלעתים קרובות היא כן נשמעת, ישנה נטייה להתעלם ממנה, שכן המים זורמים לתוך האסלה אז… מה כבר יכול לקרות. מסתבר שהרבה נזק יכול להיגרם מנזילה בשירותים, ובמידה ואתם יודעים כי קיימת כזו אצלכם, פנו במהרה לאינסטלטור שיטפל בבעיה. חברת אבי אינסטלציה, מספקת שירותי אינסטלציה, בתוך כך, גם שירותי חירום במקרים של נזילה חמורה. ישנן מספר דרכים לבצע איתור נזילה בשירותים, ואפילו אפשר לבצע בדיקה עצמאית לבד בעצמכם. חברת אבי אינסטלציה ממליצה ללקוחותיה טרם הם מזמינים שירות מקצועי לנסות לבצע איתור נזילה בשירותים לבד קודם.

איתור נזילה בשירותים אבי אינסטלציה אינסטלטור

מה הדרך לבצע איתור נזילה בשירותים לבד?

הדרך לבצע איתור נזילה בשירותים ללא שירותי אינסטלטור מקצועי, היא פשוטה ביותר. כל שעליכם לעשות הוא להניח חתיכה או שתיים של נייר טואלט על הדפנות הפנימיות של האסלה – במידה והנייר נרטב, הרי שיש לכם נזילה באסלה, במידה והנייר נשאר יבש, ככל הנראה אין נזילה בשירותים. לאחר שמבצעים בדיקה כזו ובמידה ונראה כי נייר הטואלט כן נרטב ואכן יש נזילה, מומלץ להתקשר להמשך טיפול לאינסטלטור מוסמך. שירותיה של חברת אבי אינסטלציה כוללים שירותי, גילוי נזילות מים בקווים ראשיים, בדיקת נזילות בבניינים רבי קומות וכמו כן, איתור נזילות מים בבית.

גילוי נזילות מים בקווי ביוב

בניגוד לביצוע בדיקה פשוטה עבור איתור נזילה בשירותים, בכדי לאתר נזילות מים בקווי ביוב ובלב מערכות האינסטלציה השונות, יש צורך בציוד עזר מקצועי ובמאתר נזילות מיומן. גילוי נזילות מים במערכות אינסטלציה גדולות מצריך איתור נזילה במצלמה טרמית שאשר  המצלמות האלה מסוגלת לבחון את הטמפרטורה לאורך הקו ולאתר אזורים שאינם עומדים בתקן ומעידים כי ישנה בעיה כלשהי כמו סתימה או גילוי נזילות מים.

בדיקת נזילות מים בבניינים רבי קומות

מגורים בבניין רב קומות מצריכים מערכת אינסטלציה אשר מתוחזקת היטב, יחד עם מערכת הביוב הראשית של הבניין כולו, ישנן מערכות משניות לכל דירה ודירה. הבעיה הינה שלא כל דייר מתחזק את מערכת האינסטלציה שלביתו באותה רמה כמו שכנו. פעמים רבות אנשי מקצוע מתחום האינסטלציה מגיעים לבתים רבי קומות לבצע בדיקת נזילות בעקבות עובש שהתגלה בתקרת דירה תחתונה אשר מעליה יש נזילה שאינה מטופלת. לאחר שאיש מקצוע בוחן את הסיבה לעובש בתקרה ניתן לבצע בדיקת נזילות אצל הדיירים מעל הדירה בה יש עובש. איתור נזילה בשירותים לרוב, אינו מוביל לחלחול המים אל קירות השכנים ,לרוב נזילה אשר מובילה להיווצרות עובש בתקרה כרוחה בדרך כלל בפיצוץ של צינור.

איתור נזילות מים בבית, עושים על ידי מקצוענים

כאשר יש ספק אז אין ספק. כל רגע שאתם מחכים עם נזילה מוסיף נזק לקירות ולמערכת האינסטלציה שלכם, ובנוסף מטפיח את חשבון המים שלכם פי כמה. ם וכאשר מתעורר בכם חשד לכך שינה נזילה באחד הכיורים או בשירותים אצלכם בבית, טיפול מהיר יבטיח מזעור משמעותי של הנזק. איתור נזילות מים בבית, ניתן לבצע על ידי שימוש במצלמה טרמית או על ידי הנחת דבר מה כמו נייר באזור הנחשד למקור הנזילה ולראות אם הנייר נשאר יבש או שמא נרטב. כמובן, שבדיקה מעין זו לא יכולה לאתר נזילה בצורה מקצוענית ותוצאותיה אינן מדויקות, ובעיקר היא מתאימה לביצוע של איתור נזילה בשירותים. לאחר הבדיקה חשוב לבצע תיקון מהיר של הנזילה על ידי אינסטלטור מקצועי.

לסיכום

ובכן, במידה ואתם זקוקים לשירות של איתור נזילה בשירותים בפרט או לשירותי איתור נזילות בכללי, תוכלו לבחור לעשות זאת לבדכם או על ידי הזמנת איש מקצוע. במידה ותבחרו לעשות בדיקה ביתית ותוצאותיה מעידות על כך שאכן ישנה נזילה, הזמינו במהרה איש מקצוע. במידה ותבחרו מיד להזמין איש מקצוע, בזמן שתמתינו לו נסו לבצע בדיקה עצמאית שתחסוך לכם את זמן הבדיקה שלו ותזרז את התהליך. כך או כך תיקון של נזילה יכול להסתיים בהחלפת גומייה או סתימת חור קטן באחד הצינורות במערכת האינסטלציה, ככל שתיגררו את זמן הטיפול ואיתור הבעיה, כך הנזק אשר יגרם למערכת האינסטלציה שלכם יהיה כבד יותר והתיקון יהיה יקר יותר. חברת אבי אינסטלציה מספקת שירותי איתור ותיקון נזילות למערכות הביוב והאינסטלציה הזונות.

שאלות ותשובות - איתור נזילה בשירותים

נזילה שנגרמת מבעיה בניאגרה, דורשת מאיש המקצוע למצוא גישה אליה. אנשים רבים בטוחים שעל מנת לתקן ניאגרה סמויה יש צורך לשבור קירות, אך אין זה נכון. ניתן להגיע אל הניאגרה גם כאשר היא סמויה גם ללא שבירת קירות, אלא על ידי הוצאת החלק החיצוני של הפעלת המים. עלי ידי שליפתו של חלק זה, יש גישה אל הניאגרה וניתן לתקן כל בעיה. בדרך כלל כאשר יש נזילה בנאגרה היא נגרמת בשל גומיות אטם שחוקות שיש להחליפן, אך לעתים הסיבה לנזילה שונה, זאת כמובן יוכל להגיד לכם רק איש מקצוע מיומן.

לאחר הורדת המים בשירותים, ישנו פרק זמן בו הניאגרה מתמלאת שוב במים, פרק זמן זה שונה מניאגרה אחת לאחרת, יחד עם זאת כאשר פרק הזמן מורגש לכם ארוך מהרגיל, סביר להניח כי קיימת בעיה במנגנון הורדת המים בשירותים. במקרים בהם אתם חושדים כי ישנה בעיה, הזמינו אינסטלטור שיבצע בדיקה. כמובן שתוכלו לחכות גם כמה שבועות ולגלות חשבון מים מנופח מהרגיל אם זו העדפתכם. בכל מקרה, אם וכאשר זמן ההמתנה למילוי הניאגרה ארוך או שאולי קיבלתם חשבון מים שאינו הגיוני לכם, ככל הנראה ישנה נזילת מים ויש צורך לאיתור נזילה בשירותים ותיקונה במיידי.

בכדי למנוע ביזבוז מים, הקפידו לסגור את הברז שנמצא לצד האסלה. עשו זאת מייד לאחר שהניאגרה מתמלאת. כמובן שלא תוכלו לעשות זאת כל יום, אך השתדלו לעשות זאת לפחות עד אשר יגיע איש מקצוע שיפתור את הבעיה מהשורש.

בדיקה ביתית פשוט מאפשרת לכל אדם, גם אם הוא איננו אינסטלטור, לבצע בדיקה של האסלה ואיתור נזילה בשירותים במידה וקיימת. על יד תלישת ריבוע או שניים של נייר טואלט והצבתם בדופן של האסלה, ניתן להבחין אם הנייר נרטב אחרי פולה זו או לא – במידה ונרטב, זה בהכרח מצביע על נזילה שישנה במנגנון הורדת המים של השירותים.

הדרך המתקדמת ביותר לאיתור של נזילות הינה על ידי שימוש במצלמות טרמיות, כמובן שלא מיד יש צורך בשימוש במצלמה ולעתים ניתן לאתר את הנזילה גם בלעדיה.

דילוג לתוכן